Doorgaan naar artikel

‘Junami-appel anders in de markt zetten’

Junami-telers en afzetorganisaties verscherpen de commerciële strategie van Junami dit komend afzetjaar.

Het seizoen wordt vanaf november gelijk sterk ondersteund met marketing, waar dat commerciële accent vorig jaar nog in maart lag. Ook wil de appel de afstand tot de gangbare rassen als Elstar en Jonagold vergroten. “We hebben het premiumsegment voor Junami voor ogen”, zegt Philip Smits, directeur van nieuwe rassenbureau Inova Fruit.

Vlak voor de start van het seizoen kondigde Smits een samenwerking aan met hockeyster Naomi van As, lid van het Nederlands hockeyteam. Zij moet de appel bij een jong en sportief publiek bekender maken. Smits: “We zullen meer over  Junami communiceren, zodat de consument Junami duidelijk herkent. De positionering van de appel moet anders. Het is een premium appel. Voor de prijssetting betekent dit dat we mikken op een structureel hoger niveau. Dat hebben telers echt nodig om het rendement op peil te houden.”

In Nederland groeit de productie niet, maar buiten Nederland wel. Binnenlands groeit de afzet en ook naar Duitsland en Engeland is meer uitgevoerd. “De vraag stijgt, dus we verwachten te kunnen instappen op het niveau waar het seizoen eerder dit jaar eindigde.”

Junami wordt gepositioneerd als de ideale break voor tussendoor; voor werk, sport of vrije tijd. Deze momenten zullen tijdens de Junami promotie campagne volop worden benadrukt. Vanaf november 2015 ligt Junami weer in de schappen.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin