Het Nederlandse GroentenFruit Bureau en de Belgische zusterorganisatie VLAM hebben de driejarige promotiecampagne rond Conference in Duitsland verlengd met een jaar.
Daarvoor is ook weer Europese subsidie ontvangen. De campagne zal zich nu focussen op geheel Duitsland en niet alleen de deelstaat Noordrijn-Westfalen.
De campagne blijkt succesvol in die deelstaat. Terwijl een Duits gezin in 2013 slechts 0,32 kilo Conference-peren kocht, steeg dit in 2014 tot 0,45 kilo per gezin. De Conference-peer is nu het derde favoriete perenras in Noordrijn-Westfalen.
Tijdens de voorbije drie jaar vonden circa 1.600 proeverijen van Conference-peren plaats in vooral Noordrijn-Westfalen. Verschillende winkelketens namen daarbij (tijdelijk) de peer op in het assortiment, waaronder Globus, Edeka, Penny, Real, Doego Dortmund, Dohle Hit, Bunting Famila, Kaiser’s Tengelmann, Wasgau en Klaas & Kock.