Doorgaan naar artikel

Ettertjes

Supermarkt Plus laat haar Versgarantie op TV vormgeven door een stel ettertjes. Nee, ik bedoel niet die kinderen, maar de reclamemakers die het scenario van dit oliedomme spotje schreven.

U heeft het vast wel gezien (klik anders hier even). Twee kinderen molesteren stiekem een bloemkool, zodat hun moeder ze misschien iets anders zal voorzetten voor het avondeten. Dit stuitend staaltje voedselmishandeling sneed de bloemkooltelers van Nederland vast en zeker dwars door de ziel. Maar die hielden maar liever hun mond, om Plus niet kwaad te maken. De Youth Food Movement moest er aan te pas komen om het protest op de sociale media te leiden. Onder het politiek natuurlijk uiterst correcte (zij het niet zo heel erg lekker bekkende) motto Versgarantie = Wastegarantie.

Het komt natuurlijk niet door die twee kinderen. Dat zijn maar twee acteurtjes, die zich hebben te houden aan het storyboard, dat leunt op het überflauwe cliché dat kinderen niet van groente houden. Ja, als iedereen ze dat maar blijft aanpraten…!

In werkelijkheid vinden die kinderen vermoedelijk helemaal niet zoveel van bloemkool. De kans dat ze het voorgeschoteld krijgen is immers steeds kleiner. Bloemkool staat al een paar jaar niet meer op de eerste plaats van de Nederlandse Groente Top 10.

Ikzelf bombardeerde als jongetje bloemkool nog tot mijn absolute lievelingsgroente. Maar dan hebben we het ook over de jaren 70, toen Edwin Rutten alias Ome Willem en zijn geitenbreiers bloemkool (“met een pápje!”) nog bezongen als het smakelijk alternatief voor een broodje poep.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin