Doorgaan naar artikel

Nieuwe paprikacampagne focust meer op Engeland

De nieuwe paprikacampagne Colourfultaste zal de komende drie jaar meer gericht zijn op het Verenigd Koninkrijk (waartoe Engeland behoort).

Daar blijft het paprikaverbruik nog steeds achter, zo meldt paprikacollectief P8. In Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk verkopen de Nederlandse paprikatelers doorgaans circa 60 procent van hun productie. De campagne richt zich op al deze landen.

Onlangs heeft de Europese Commissie besloten de paprikapromotiecampagne Colourfultaste de komende drie jaren met ruim 1 miljoen euro te ondersteunen. Dit besluit is genomen op basis van de aanvraag die paprikacollectief P8 in april van dit jaar aan de Europese Commissie heeft voorgelegd. Het budget voor de paprika promotiecampagne bedraagt hiermee de komende drie jaar 720.000 per jaar. De helft van dit bedrag wordt door de Europese Unie betaald, de andere helft door de Nederlandse paprikatelers verenigd in P8.

De eerste campagne van Colourful Taste startte in 2009. In de periode 2012 – 2014 zijn, naast de demonstraties in de supermarkten, veel mensen online benaderd via de Colourfultaste website, facebook en banners op consumentenwebsites.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin