Doorgaan naar artikel

‘Als AH komt, kunnen we gedroogde tomaat leveren’

Duijvestijn Tomaten uit Pijnacker is met haar ovengedroogde tomatenproductie en tomenades uit de ontwikkelingsfase. Het bedrijf mikt op een uitrol in onder meer supermarkten.

Daarvoor heeft het tomatenbedrijf de productiecapaciteit en eigen salesafdeling op de locatie in Pijnacker. Het Cofortabedrijf mag zich met bewerkte tomaten zelf op retail richten onder de GMO-regels. Voor verse tomaten gelden andere regels en moet de afzet via de afzetorganisatie. “Het is ook nog maar een beperkt deel van onze tomaten dat we verwerken, maar de capaciteit is er om nu op te schalen. Als AH belt, kunnen we leveren”, stelt Peter Duijvestijn.

De gedroogde tomaten en tomenades liggen nu vijf maanden in landwinkels, groentespeciaalzaken en groothandel Macro Vianen. Om zover te komen is een lange adem nodig en investeringen, stelt Duijvestijn. Feitelijk is Duijvestijn voedselfabrikant geworden met de bijbehorende eisen en investeringen. Twee personeelsleden zijn fulltime ingeschakeld, waaronder een specialist voedingstechnologie. “Het duurt echt nog wel even voor we winstgevend worden, maar we hebben de tijd genomen om het product echt goed te krijgen. Nu zijn we op het punt dat er op gebied van smaak bijvoorbeeld geen echte verbeteringen meer mogelijk zijn. We zijn klaar om op te schalen.”

Duijvestijn Tomaten heeft recent haar eigen merk Frezta® geïntroduceerd. De warmte voor het drogen van de tomaten komt uit de aardwarmteinstallatie. Daarin onderscheidt het product zich, naast smaak en textuur stelt het bedrijf dat met proeverijen probeert meer klanten te interesseren. Het bedrijf staat open om met andere telers te werken aan nieuwe productlijnen.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin