Doorgaan naar artikel

Reclamecampagne Big Bang Broccoli gestart

FoodGuerilla heeft op 9 mei het startsein gegeven voor de reclamecampagne Big Bang Broccoli. De campagne moet aantonen dat promotie van gezond voedsel mogelijk is zonder gigantische budgetten, maar wel met enthousiasme van betrokkenen.

Big Bang Broccoli is een initiatief van FoodGuerrilla en heeft als doel mensen wakker te schudden. Als marketing werkt, waarom is er dan geen goede marketing voor groente en fruit? Terwijl maar 5 procent van de mensen in Nederland voldoende groente en fruit eet, blijven campagnes voor deze producten uit. Big Bang Broccoli laat zien dat een campagne voor gezond voedsel mogelijk is zonder de gigantische budgetten van multinationals, maar met de inzet en het enthousiasme van velen.

Opening van broccoli seizoen

De online campagne is op 9 mei gestart en gaat vervolgens met een ’tour de force’ heel Nederland in een paar weken tijd groen kleuren. Op zaterdag 31 mei wordt het broccoliseizoen officieel geopend. Dat gebeurt in samenwerking met telers. Door heel Nederland halen we de eerste verse broccoli’s van het veld om ze vervolgens te veilen op een centrale plek in Amsterdam.

Van 31 mei tot en met zondag 11 juni is het dan tijd voor verdere acties, zoals een broccoli pop-up diner en een uitdeelactie op NS stations.

Telers kunnen in samenwerking met FoodGuerilla (foodguerilla@ncdo.nl) ook zelf acties opzetten tussen 31 mei en 11 juni. Kijk voor meer informatie op www.bigbangbroccoli.com.

Uitreiking Gouden Broccoli

De Big Bang Broccoli campagne sluit in juni af met de uitreiking van de Gouden Broccoli; een aanmoedigingsprijs voor die teler in Nederland die zijn/haar producten met behulp van slimme marketing het beste aan de man weet te brengen.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin