Van de honderd grootste bedrijven in de Nederlandse voedingsmiddelenindustrie heeft The Greenery met de site Verse Oogst het derde beste social media platform.
Verse Oogst haalde deze week brons in de categorie Social Media van de Food Top 100 van voedingsmiddelenvakblad EVMI. The Greenery liet daarmee grote merken als Unox, Optimel, Heineken en Ben & Jerry’s achter zich. Alleen DSM en Knorr bleven voor. “Verse Oogst laat hiermee zien dat ook AGF met een bescheiden budget en een slimme benadering een positie kan verwerven in het speelveld van de grootste spelers in food”, aldus een woordvoerder.
Bij de jurering van de betreffende social media werd onder meer gebruik gemaakt van een undercover twitterster om de reactiesnelheid en de kwaliteit van de reactie te beoordelen. Volgens de social media-deskundige is de reactiesnelheid op Verse Oogst zeer hoog: “Een tweet naar @verseoogst, met een vraag over de energiewaarde van komkommers, leverde een uitgebreid antwoord op van de redactie.”
Op www.verseoogst.nl is onder meer een online ontmoetingsplaats voor consument en teler. Hiermee speelt The Greenery in op de toenemende behoefte aan eerlijke informatie die consumenten hebben over de herkomst van producten.