Doorgaan naar artikel

Draagvlak voor prijsacties rond groente

Supermarktketen Plus heeft zich aangesloten bij een groep bedrijven en instanties die de verkoop van groente in supermarkten willen aanjagen.

Het initiatief komt van Schuttelaar & Partners, een communicatie- en adviesbureau dat zich inzet voor een gezonde en duurzame wereld. Ook partijen als  Bonduelle en Hak, cateraar Albron, en het ministerie van Economische Zaken doen mee. Zo willen de partners dat groente vaker wordt ingezet als aanbieding.

Schuttelaar & Partners is van mening dat supermarkten hun aanbiedingenbeleid moeten aanpassen. ‘Er wordt vooral vlees, bier, frisdrank en snacks aangeprezen, terwijl groenteproductie een veel lagere milieudruk kent dan vleesproductie’, zegt Suzanne van der Pijll van het adviesbureau.

Ook een betere voorlichting over groente maakt deel uit van het plan. Dat is volgens Schuttelaar & Partners ook nodig. ‘Nederlanders hebben moeite met de bereiding van diverse groenten, zo blijkt uit onze onderzoeken.’  Het is de bedoeling dat in de loop der tijd ook andere supermarktketens zich aansluiten bij het initiatief.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin