Doorgaan naar artikel

‘Prijsverschil met AH vijf keer vergoed’

Carrefour is in België begonnen met een prijsoffensief tegen Albert Heijn. Dat blijkt uit raamposters bij de vestiging van de supermarktketen in het Belgische Lier.

Op de deuren van de Carrefour in Lier hangen posters met een tekst die klanten van Albert Heijn naar Carrefour moeten lokken. ‘Vind je eenzelfde artikel goedkoper bij Albert Heijn? Dan betalen we je 5x het verschil terug!’, luidt de oproep. Carrefour meldt op de raamposter dat er nog wel enkele voorwaarden aan de actie zijn verbonden, maar die worden niet vermeld op het pamflet.

Geen locaties

De actie van Carrefour is des te opmerkelijker, aangezien Gerard Lavinay in mei 2013 in het Belgische retailmagazine Store Check nog meldde dat Albert Heijn volgens hem geen succes zou kunnen worden in België. Lavinay was op dat moment ceo van Carrefour België. ‘De markt is niet verzadigd, maar er zijn geen locaties meer beschikbaar. Supermarkten kunnen in België alleen nog terrein winnen door van elkaar te knabbelen. België is een veel te mature markt voor een nieuwkomer’, zei Lavinay toen.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin