Albert Heijn komt mogelijk op korte termijn met een nieuw prijsoffensief. Verschillende franchisers melden tegenover Distrifood veel extra winkelmateriaal te hebben ontvangen ten behoeve van promoties.
Het hoofdkantoor van Albert Heijn wil weinig kwijt over de zaak. Volgens woordvoerder Els van Dijk zijn er inderdaad prijzen verlaagd, maar dat gebeurt voortdurend. Ze wil niet zeggen hoeveel. Supermarktconsultant Gerard Rutte meldde al dat het om 800 producten zou gaan. Van Dijk wil dit getal bevestigen noch ontkennen.
Eerder geruchten
Afgelopen week deden al geruchten de ronde dat AH met een reeks prijsverlagingen voor het eigen merk zou komen. De laatste keer dat Albert Heijn op grote schaal prijzen verlaagde, was in september 2013. Daarbij werd toen direct de naam van Lidl als concurrent genoemd. Ahold-topman Dick Boer liet later weten dat hij niet gelukkig was met die stap. ‘Als prijs de enige kant is die je belicht, dan is dat niet goed. Met alleen de focus op prijs winnen we de strijd niet’, aldus Boer tegen het Financieele Dagblad.