Doorgaan naar artikel

Proeverijen Conference in Duitsland effectief

De proeverijen in Duitse supermarktfilialen om de peer Conference onder de aandacht te brengen blijken effectief.

In de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen, waar de proeverijen werden georganiseerd, wordt Conference door consumenten beter beoordeeld dan in de rest van Duitsland. De kwaliteitsperceptie van Conference ligt in Nordrhein-Westfalen (NRW) hoger dan in de rest van Duitsland. Dat blijkt uit de evaluatie van het campagnejaar twee van de EU voorlichtingscampagne voor verse peren die loopt in Duitsland, Nederland en België. Bureau Mediatest deed onderzoek onder achthonderd consumenten in NRW en de rest van Duitsland.

Verdeeldheid over zacht of hard

De consumenten uit NRW beoordelen de Conference als een zoete, sappige en knapperige peer. De smaak wordt beoordeeld met een 7,5 in NRW en een 7,3 in de overige regio’s van Duitsland. Van de ondervraagden vindt 69% de kwaliteit goed en 29% aanvaardbaar. Overrijpheid en slechte kwaliteit zijn redenen om niet voor Conference te kiezen. Alle ondervraagden vonden de presentaties op de winkelvloer goed en 45% kocht de peer nadat ze deze hadden geproefd.

Smaak en sappigheid van een peer blijken belangrijke redenen om voor een specifiek ras te kiezen. Een harde peer heeft bij aanschaf de voorkeur. Consumenten zijn verdeeld of een peer juist zacht of hard gegeten moet worden.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin