Doorgaan naar artikel

Werving telersbijdragen ‘Hollandse Aardbei’ boven verwachting

Meer dan 80 procent van de aardbeitelers en afzetorganisaties heeft tot nu toe gehoor gegeven aan de oproep van de initiatiefgroep Hollandse Aardbeien om vrijwillig bij te dragen aan het budget voor de generieke promotie van in Nederland geteelde aardbeien.

Daarmee lijkt het streefbedrag  van 100.000 euro gerealiseerd te worden. Met de financiële buffer  is de voortzetting van de activiteiten gewaarborgd. Deze zijn gericht op meer bekendheid bij de consument en op meer afzet van Nederlandse aardbeien.



De initiatiefgroep deed de oproep voor de donatie in januari op de nationale Aardbeidag in Den Bosch. Het budget bedroeg in 2012 –het eerste promotiejaar- 70.000 euro, waarvan 25.000 euro subsidie en 45.000 euro van afzetorganisaties. De subsidie is volledig weggevallen. “Met de eigen financiering wordt het Hollandse Aardbeien-initiatief volledig van, voor en door telers zelf”, aldus Marill Ooms van communicatiebureau Imagro.



Naast de officiële opening van het Hollandse aardbeiseizoen op publiekrijke locaties op de derde dinsdag van april, komt de nadruk het hele seizoen e liggen op de kwaliteit en gezondheid van Nederlandse aardbeien. Begin maart is er een bijeenkomst voor actief bij het initiatief betrokken telers, hier worden de plannen verder in de steigers gezet.



Lees in de pdf-bijlage meer over het Hollandse Aardbeien-initiatief.

Bekijk meer

Share this

Joost Stallen
Joost Stallen

Oud-redacteur vollegrondsgroenteteelt

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin