Doorgaan naar artikel

‘Geen kortingsbrief Jumbo versleveranciers’

Jumbo noch Daymon, het bedrijf dat de Jumbo-huismerken beheert, lijken versleveranciers een kortingsbrief te hebben gestuurd. Leveranciers van houdbare producten kregen de brief wel.

Dat blijkt uit een rondgang. Het bericht dat Jumbo van huismerkleveranciers een korting van drie procent op de omzet eist, leidde tot woede bij de landbouwlobby. Een woordvoerder van groente- en fruitleverancier The Greenery zegt dat de onderneming en snijderijdochter Hessing geen kortingsbrief hebben ontvangen. Datzelfde geldt voor visleverancier Quenens en een broodleverancier die niet genoemd wordt. Op de rechtmatigheid van eenzijdige kortingen geven de bedrijven geen commentaar. Van Rooi Meat heeft als grootste leverancier van varkensvlees aan Jumbo ook geen brief ontvangen. Directeur Marc van Rooi noemt het normaal dat de retail een zo laag mogelijke prijs probeert te bedingen. “Het is niet ongebruikelijk dat het spel hard gespeeld wordt. Tegelijk gaat het me te ver het sturen van een kortingsbrief een normale commerciële praktijk te noemen.” Jumbo heeft nog niet gereageerd.

Bekijk meer

Share this

Afbeelding
Jan Cees Bron

redacteur ondernemen

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin